Spring naar content
Mail-a-friend Contact
Home > Actueel

Actueel

Relatie alcohol en dikke darm kanker nader bekeken

24-10-2011

Een internationale groep onderzoekers zette de resultaten van alle tot dusverre beschikbare wetenschappelijke onderzoeken naar de relatie tussen alcohol en dikke darm kanker op een rij. Op basis van 61 gepubliceerde studies trekken zij de conclusie dat het risico op dikke darm kanker toeneemt bij consumptie van meer dan 12,6 gram alcohol per dag. Dat komt overeen met iets meer dan 1 glas alcoholhoudende drank per dag.

Lees verder op alcoholgezondheid.nl.

tags:

Reageer

Naam

Reactie

Nieuwsoverzicht