Bericht

 

Eerste campagne die zich richt op niet-rokers

  17 dec 2012     risico roken

Vandaag start KWF Kankerbestrijding de campagne 'Roken kan echt niet meer'. In de campagne laten Nederlanders zien dat met driekwart (75%) niet-rokers in Nederland roken inmiddels zóóó niet meer van vandaag is. Ze doen dat door de zin 'Roken is zóóó...' zelf af te maken met een vergelijking naar iets ouderwets.

Deze statements zijn te zien in TV-commercials, bioscopen, uitgaansgelegenheden en online. Het is de eerste keer in ons land dat een campagne volledig gericht is op niet-rokers. Niet-rokers wordt gevraagd de boodschap mee uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is. De 'Roken kan echt niet meer'-campagne is dat ook bedoeld om niet-roken als sociale norm neer te zetten en zo het roken verder te onthippen.

Lees verder op Perssupport.nl.


Meer nieuwsberichten

Copyright © 2017 Trimbos-Instituut