Home โฏ Nieuws โฏ Ondernemers merken populariteit alcoholloze Dry January

Ondernemers merken populariteit alcoholloze Dry January

Vandaag is het de laatste dag van Dry January. Mensen die hieraan meededen, probeerden een maand lang zonder alcohol door het leven te gaan. Ondernemers zeggen te merken dat meedoen populairder wordt.

Zo zag supermarktketen Lidl dat er in januari minder alcohol werd gekocht en Plus en Gall & Gall merkten dat er deze maand meer vraag was naar alcoholvrije dranken. โ€œAlcoholvrije wijn, bubbels en bier, maar ook spirits zijn eigenlijk het hele jaar populair, maar echt met name in januari,โ€ zegt een woordvoerder van Gall & Gall.

โ€œEr komen steeds meer mensen binnen met โ€˜ik ben een maand niet aan het drinken'โ€, vertelt Wim Boekema, oprichter van de alcoholvrije slijterij Nix & Nix. โ€œJe merkt dat het dit jaar meer leeft, we hebben onwijs veel aanloop gezien van mensen die eind december of begin januari de winkel in kwamen met dit doel. Na december is januari onze drukste maand.โ€

Lees het hele artikel op NOS.nl.

Meer info: