Bericht

 

Witte Waascampagne succesvol

  10 okt 2013     drugs feesten veilig verkeer

TeamAlert, de verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, bezocht maar liefst 38 festivals - waaronder Dance Valley, Extrema Outdoor en Ultrasonic - met de 'Witte Waascampagne'. De mascotte van de actie, de witte haas, was samen met de voorlichtingsmedewerkers aanwezig om met bezoekers in gesprek te gaan over de risico's van alcohol en drugs in het verkeer. Met een daadwerkelijk bereik van bijna 70.000 jongeren spreekt TeamAlert van een geslaagd seizoen.

De haas staat symbool voor een veilige, drugsvrije reis. De haas werd slachtoffer van een bad trip omdat hij bij een bestuurder in de auto zat die onder invloed van drugs reed. Nu wil hij anderen ervoor behoeden om hetzelfde te ervaren. Aan de haas zijn twee kanten achter een trip te zien: enerzijds kan trippen op een festival heel leuk zijn maar achter het stuur zorgt dit voor een bad trip. De boodschap is dan ook: als je gaat slikken, eerst ff nuchter vervoer strikken. Jongeren konden met de witte haas op de foto wanneer zij beloofden nuchter naar huis te rijden. Bekijk de aftermovie.



Meer nieuwsberichten

Copyright © 2017 Trimbos-Instituut